keskiviikko 16. helmikuuta 2022

”Kuunteleva ja kannustava ihminen puhelimen toisessa päässä” - TE-puhelinpalvelujen Uraohjauksen asiakaspalaute 2021

Kuva: Kuvituskuva

Valtakunnallisesti palveleva TE-puhelinpalvelujen Uraohjaus keräsi asiakaspalautetta päättyneistä puhelin- ja video-ohjauksista aikavälillä 1.10.–31.11.2021. Asiakaskaspalautetta kerättiin Webropol-kyselyllä. Kysely koostui neljästä kysymyksestä ja linkki kyselyyn lähetettiin asiakkaille joko tekstiviestitse tai sähköpostilla. Kyselyyn vastasi 5 % ohjauksen loka-marraskuussa päättäneistä kahdestasadasta asiakkaasta.

Noin 70 % kyselyyn vastanneista oli erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun ja loput 30 % vastaajista oli tyytyväisiä. Tyytymättömyyttä palvelua kohtaan ei ilmennyt. Kaikki kyselyyn vastanneet (100 %) kokivat myös saaneensa uraohjauksesta apua tilanteeseensa. Avun koettiin mm. kirkastaneen omia ajatuksia, antaneen suuntaa työuralle sekä uutta näkökulmaa ja varmuutta uralla etenemiseen. Kehittämisehdotuksina mainittiin mm. tiedon aiempaa helpompi löytäminen uraohjauspalvelusta sekä kaivattiin konkreettisia esimerkkejä eri alojen työllistävyydestä tulevaisuudessa.

Asiakkailta saatua palautetta

”Tällaiselle uraohjaukselle on varmasti kysyntää, jos ei esim. kuulu liittoon. Tuntuu että suht harva työssäkäyvä kuitenkaan tuntee tätä Te:n palvelua. Tätä voisi markkinoida enemmänkin 😊”
”Uraohjauksen avulla löysin koulutuksen ja suunnan mihin lähteä tulevaisuudessa. Sen avulla sain luottamusta ja rohkeutta lähteä etenemään työelämässä.”
”Sain ohjausta mitä tehdä seuraavaksi. Tuli tunne, että välitetään. Jaksaa mennä tässä asiassa taas paljon paremmin eteenpäin.”
”Sain suuntaa mitä konkreettisesti teen seuraavaksi ja keihin otan yhteyttä. Sain henkistä tukea hankalaan tilanteeseen ja paljon rohkaisua.”

Valtakunnallisessa uraohjauksessa on kerätty asiakaspalautetta aiemmin vuosina 2019, 2017 ja 2015. Keräysajankohdat, palautteiden keruun kesto sekä käytetyt kysymykset ovat vaihdelleet eri vuosina. Yhteistä kaikille kyselyille on niiden kautta saatu positiivinen palaute uraohjauksen toimivuudesta asiakkaan tarpeisiin nähden. Alla olevista linkeistä pääsee tutustumaan aiempien vuosiin asiakaspalautteiden yhteenvetoihin.

TE-asiakaspalvelukeskus on vuonna 2021 kerännyt asiakaspalautetta myös muilla palvelulinjoilla. Yhteenveto tästä palautekyselystä löytyy alla olevasta linkistä.

https://www.ely-keskus.fi/uutiset-2022/-/asset_publisher/wunrvszgFqL0/content/te-asiakaspalvelukeskuksen-palvelut-saivat-jalleen-erinomaisen-arvosanan-asiakkailta

Kiitos kaikille palautetta antaneille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti