keskiviikko 1. tammikuuta 2020

Viisautta vuoteen 2020

Uusi vuosi on alkamassa blogissamme. Blogia on luettu jo lähemmäs 310 000 kertaa. Tekstejä olemme laatineet noin 320. Niissä riittää aiheita monien tilanteiden tueksi. Monet ovat kuulleet asioidessaan TE-palveluissa, että blogistamme löytyy sekä tietoa että pohdiskelevia ja kannustavia kirjoituksia. Jotkut ovat saattaneet löytää palvelumme blogia lukiessaan. Blogi on ollut näyteikkuna palveluumme – siitä saa käsitystä, millaisista asioista Koulutusneuvonnassa ja Uraohjauksessa keskustellaan. Jatkossa julkaisemme kirjoituksen parin viikon välein. 


Tämän kirjoituksen lopussa oleva Ulrich Shafferin runo johdattaa miettimään rajapintaa, joka on itsemme ja ulkomaailman välissä. Uusia asioita kohdatessa on tärkeä kysellä ja etsiä tietoa. Toisaalta on kysymyksiä, joiden suhteen paras vastaus löytyy huolellisella itsetutkiskelulla. Toivon että alkavana vuonna muistamme taidon hiljentyä viisauden äärelle, toivon että kiireen keskellä löytyy rauhoittumisen ja kohtaamisen hetkiä. Hetkiä, jolloin maailma näyttää valoisammalta ja suunnitelmat mahdollisemmilta. 







Minä luotan sisimmässämme

olevaan viisauteen

joka voidaan vapauttaa.

Minä uskon

että syvällä minussa on jotain

joka näyttää minulle tien

kuin kompassi,

joka osoittaa kohti elämää.



Kaikkea minun ei tarvitse ammentaa

ulkopuoleltani.

Viisauden opettajien

ei tarvitse näyttää minulle tietä,

minä käännyn sisäänpäin

ja kuuntelen sisäistä opettajaani.

Minä tiedän, mikä tekee minut eläväksi

ja mikä vie minulta elämän 



Minä luotan itseeni.




Ulrich Shaffer (1995) Sykähdyksiä. Luotan ja uskaltaudun tuntemattomaan. 



Heli
urapsykologi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti